Retailová evoluce | Microfulfilment

Sdílet

V posledním desetiletí se výrazně zrychlil přechod na nakupování online. Tento růst dále urychlila pandemie Covid-19, která jen v roce 2020 podnítila přibližně pětiletý růst.

Zákazníci nyní plynule přecházejí mezi nakupováním online a v obchodech, což staví maloobchodníky před výzvy týkající se uspokojování poptávky a obsluhy zákazníků, a to vše při současném důrazu na snižování provozních nákladů. V tomto reportu se zabýváme microfulfilmentem jako řešením tohoto posunu a také stále konkurenčnějším trhem skladových prostor. Microfulfilment je využití kamenných prodejen k plnění dalších funkcích k maximalizaci efektivity.

Klíčová zjištění:

  • Logistika poslední míle představuje více než 40 % celkových nákladů na doručování. Umístění nemovitostí využívaných k distribuci online objednávek je tedy důležitým faktorem
  • Logistické nemovitosti zůstávají nejefektivnějším místem pro distribuci online objednávek, ale prodejny představují další možnost pro maloobchodníky v tomto konkurenčním prostředí
  • Fulfilment v prodejnách je pro některé typy maloobchodních prostor vhodnější než pro jiné, a to vzhledem k jejich velikosti a dostupnosti, což může být logisticky náročné či může ohrozit zážitek z prodeje v prodejně
  • Maloobchodní prostory obvykle stojí v přepočtu na metr čtvereční více než skladové prostory, takže je třeba pečlivě zvážit jakýkoli formát prodejní plochy, aby se maximalizoval přínos pro podnik
  • Maloobchodníci musí jednat se svými pronajímateli o tom, jak s nemovitostí pracovat a jak mohou využít hodnotu, kterou microfulfilment představuje
  • Tato strategie je jednou z těch, které mohou efektivně vytvořit přidanou hodnotu ke stávajícím prostorám v rámci vlastního portfolia nemovitostí, a měla by být součástí rozhovorů při hodnocení portfolia nemovitostí

Report můžete stahovat zde.