NC Fénix

Sdílet

1 Příležitost

Fénix je malé nákupní centrum o 12 400 metrech čtvereční pronajímatelné obchodní plochy, které se nachází na metru Vysočanská, Praha 9. Před angažmá Cushman & Wakefield nemělo příliš dobrou pověst, trápilo se nízkou návštěvností, neobsazenými jednotkami a zdráhajícími se retailery k otevření svých poboček v centru. Náš tým identifikoval hlavní problém – velmi nevyvážený footfall. Jediným fungujícím prostorem bylo -1. patro mezi vchodem do stanice metra a supermarketem Billa. Zbytek 1. patra a většina přízemí měly nízkou návštěvnost

2 Řešení

Společnost Cushman & Wakefield přišla s nápadem rozšíření supermarketu Billa a změny jeho uspořádání tak, aby se zlepšilo rozložení návštěvnosti v rámci obchodního centra. Náš leasingový tým navrhl řešení podpořené kalkulacemi výnosů, aby naši klienti získali důvěru v realizaci myšlenky a její další rozvoj.

NC Fénix

Řešení nakonec zahrnovalo:

  • nový positioning obchodního centra Fénix – jako lokálního centra – a přivedení nových nájemců, kteří odpovídají této pozici
  • implementace nové marketingové strategie včetně rebrandingu a nové identity
  • změna dispozičního řešení supermarketu Billa
  • posunutí hlavního vchodu z Freyovy ulice blíže k autobusovým zastávkám
  • změna rozložení nebo umístění všech kotevních nájemců
  • nový rozšířený foodcourt
  • komplexní rekonstrukce průchodů (stropy, podlahy, výlohy)

NC Fénix

Realizace celého projektu byla rozfázována a poznamenána několika milníky:

  • Srpen 2017: otevření nového vchodu
  • Březen 2018: otevření nového foodcourtu
  • Září 2018: otevření nového supermarketu Billa

NC Fénix

“Plán přestavby přinesl velký úspěch. Způsobil významnou změnu ve vnímání Fénix nájemci i ve výkonnosti obchodního centra.”Peter Hakun, Associate Cushman & Wakefield

3 Výsledek

Plán přestavby přinesl velký úspěch. Způsobilo to výraznou změnu ve vnímání Fénix nájemci i ve výkonnosti obchodního centra. Od roku 2013 do roku 2018 se návštěvnost centra zvýšila o 17,7 % a obrat vzrostl o 57,5 %.

Podařilo se nám z Fénixu udělat úspěšné a dobře fungující lokální centrum a vůbec poprvé od prvního otevření v roce 2008 dosáhlo 100% obsazenosti.

“Tým Cushman & Wakefield odvádí skvělou práci na portfoliu CPI PG pod správou jejich nemovitostí. Je mi ctí s nimi na těchto projektech spolupracovat. Cushman & Wakefield, mnohokrát děkujeme za vaši vynikající práci!” – Pavel Semrád, Asset Management Director CZ & SK ve společnosti CPI PG