Americkým značkám se na českém trhu dlouhodobě daří, svou první prodejnu zde otevře Victoria’s Secret

Sdílet

V poslední dekádě na český trh vstoupilo několik desítek významných amerických značek, často z odvětví módy, ale i dalších segmentů. K těm nejzásadnějším patří Gap, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Skechers, Steve Madden, Tiffany & Co., Yankee Candle či Under Armour. Přicházejí k nám také zástupci F&B sektoru: Domino’s, Pizza Hut či Popeyes, který plánuje na český trh vstoupit letos. Velmi očekávaný je také květnový vstup oblíbeného prodejce spodního prádla Victoria’s Secret.

Victoria’s Secret je dlouhodobě žádanou značkou, která na českém trhu doposud chyběla. Jde o největšího amerického prodejce spodního prádla s více než 1 000 obchodů po celém světě. U nás bylo jeho produkty dosud možné zakoupit jen v tranzitní části letiště Václava Havla. V květnu 2023 se v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevře první prodejna značky v Česku.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Značka Victoria‘s Secret je celosvětově velice úspěšná z mnoha důvodů, mimo jiné proto, že nabízí sofistikovaný, stále inovovaný, trendy a vysoce módní produkt a design za dostupnou cenu, ve velice atraktivním prostředí. Produkty jsou pro zákaznice nejen krásné, ale také funkční, což z nich činí velice žádané zboží. Značku navíc provází inspirativní design prodejen a silný příběh produktů podporovaný světově známými módními přehlídkami, které patří k nejvíce sledovaným a sdíleným na sociálních sítích. Její obchody mají velice vysokou návštěvnost, jsou velice fotogenické a sdílené („instagrammable“), přitahují hodně pozornosti. Patří mezi žádané nájemce, které se obchodní centra snaží mít ve své nabídce, aby splnila přání zákazníků, kteří po značce touží. Značka stále vyvíjí nové kolekce, produkty a designy prodejen, a tak je schopna zákazníkům stále nabízet novinky a tím udržovat návštěvnost, atraktivitu a také obraty svých prodejen na velice dobré úrovni. Její obchody patří k ozdobě i přitažlivé atrakci obchodních center i nákupních tříd.“

Nové značky k nám láká rozvinutý trh a kupní síla

Mezi nejpopulárnější americké značky, které na českém trhu dlouhodobě figurují, patří Nike, Levi’s, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Adidas či Calvin Klein. Většina z nich svou vlajkovou prodejnu na českém trhu umístila do pražské ulice Na Příkopě, nejnavštěvovanější nákupní třídy v regionu střední a východní Evropy. Ta se z hlediska výše nájmu řadí k nejdražším nákupním třídám v Česku i v CEE – dlouhé roky na první pozici, letos na druhou za Pařížskou[1].

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „České maloobchodní prostředí je pro mezinárodní módní a další společnosti jedním z nejatraktivnějších, a to zejména díky velice kvalitní skladbě nájemců a jejich dobrým obchodním výsledkům. Přítomnost velkého množství mezinárodních společnosti je výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní sily obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí, ve kterém společnosti dobře prosperují. Česká republika a zejména Praha je zároveň velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací, kde turisté tvoří velice významnou část klientely zahraničních obchodů, zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech, kde nové značky nejčastěji otevírají své první prodejny; poté expandují do dalších českých měst.“

Daří se u nás také restauracím

Totéž platí pro mezinárodní restaurace, které k nám přicházejí z celého světa, ale většina těch nejvýznamnějších opět právě z Ameriky. V minulosti to byly třeba pizzerie Domino’s či Pizza Hut nebo pekařství Cinnabon, letos do Česka plánuje vstoupit prodejce smažených kuřecích pochoutek Popeyes.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Popeyes skvěle doplní velice dobře fungující nejslavnější fastfoodové koncepty, jako je KFC, Burger King a samozřejmě McDonalds, který byl u nás prvním mezinárodním řetězcem přicházejícím z Ameriky a nedávno oslavil 30 let na českém trhu.“

Pro úspěšné dlouhodobé fungovaní na trhu je nutností stále inovovat, což se zmiňovaným americkým značkám velmi dobře daří – a mohou v tom být příkladem i pro ostatní. Jen málo amerických značek se na českém trhu neudrželo. Odešel z něj například prodejce oděvů Forever 21, který se před pěti lety globálně dostal do finančních potíží, uzavřel až třetinu svých prodejen ve 40 zemích a nyní se ne soustředí na profitabilní prodejny v USA a online prodej.

[1] Main Streets across the World: https://www.cushmanwakefield.com/cs-cz/czech-republic/news/2022/11/main-streets-across-the-world-2022